lördag 1 augusti 2015

Urkult 2015

En aning bättre väder idag så jag åkte iväg en sväng till Urkult i Näsåker. Blev hänvisad en bra parkeringsplats ute på lägdan i år också. Ett år fick jag ett dåligt, höll knappt på att ta mig ut. Men nu var det bara att glida iväg :-)

Tog först en sväng genom byn för att kolla läget och sen när jag gick mot själva Urkultplatsen så såg jag ett bekant ansikte som kom emot mig. Jag kollade en gång till och javisst var det skådespelerskan Lotta Tejle som jag mötte där på vägen, så jag hejade och sa att vi känner inte varandra men jag tycker att du är störtbra. Vilket jag verkligen tycker. Nej jag tog varken foto eller autograf, skulle inte falla mig in att göra det eftersom hon promenixade där som privatperson, annat hade det varit om det hade varit ett uppträdande. Men inte nu, någon måtta får det ju lov att vara, nog att jag hejdade henne :-)
Såja, nu är jag  här och kollar läget :-)


Jag älskar vatten, ja även höga höjder, men idag fick vattnet vara i focus. Det här är Nämforsen men jag gick inte ner till Hällristningarna. Min kropp och hud gillade inte dagens iskalla tokvindar.



Jag väntar på tåget :-)
Hurra, nu kommer det, hi hi



Och nu åkte det förbi :-)
Jag föll som en fura för denna vackra tavla. Klantiga jag glömde fråga tjejen vad hon heter, men men... jag sa i alla fall till henne att jag gillar den väldigt mycket och hade jag haft slantar så hade jag köpt den.
Bye bye, nu åker jag hem
Jag har alltid älskat stenar sedan jag var barn, hade fullt av dem i min garderob när jag var liten. Mamma kastade ut dem, jag hämtade in dem. Så jag kunde ju bara inte låta bli att köpa dessa två idag, drogs till dem som bara den, så jag slog till :-)

2 kommentarer: